elokuuta 07, 2014

Tea time and cat-eye glasses


 Ouncen teepussien mystisen, räjähdysmäisen lisääntymisen ansiosta jouduin miettimään niille soveliasta säilytyspaikkaa. Kaapeissa säilytän riisihärövaaran takia vain suljetuissa lasipurkeissa olevia asioita, joten jotain muuta täytyi keksiä. Pari päivää pähkäiltyäni päädyin ihastuttavaan lopputulokseen: Keittiön seinälle pikku "pyykkinaru", jolle pussit voi ripustaa.

Täysin kommelluksetta ei pyykkinarunkaan tekeminen sujunut, vaikka se helpolta hommalta vaikuttaakin. Ensinnäkin sain metsästää hamppunarua kissojen ja koirien kanssa ympäri kaupunkia. Mielessä oli tarkka visio, että sen pitää olla juuri tuollaista hamppunarua. Kodin anttiloiden kaiken maailman saunaseteissä oli lahjanaruna hamppunarua, mutta missään ei tunnuttu myytävän sitä itse narua. Sokoksella kysyin hamppunarun perään, ja keski-ikäinen myyjä vastasi jotenkin järkyttyneenä: "Eeei! Ei meillä mitään sellaista täällä ole!" Epäilen, että se luuli mun etsivän jotain huumeisiin liittyvää, sen verran kauhistunut se reaktio oli...


Lopulta oli jo ilta, ja olin luopunut toivosta kaikkien potentiaalisten kauppojen jo sulkiessa oviaan. Kävin ruokakaupassa ostamassa illaksi ruokaa, ja sattumalta löysin sitten sitä narua ruokakaupasta. Ensin juostuani kaiken maailman askartelu- ja sisustuskaupat läpi. -___-

Toisekseen naulat ja betoniseinä hylkivät toisiaan kuin magneetin kaksi samaa napaa. Tai sitten olen vain poropeukalo. Sain hakattua nauloja taitavasti suikeroiksi ja S:n muotoisiksi taideteoksiksi, mutta yhtäkään en suoraan seinän sisään. Lopulta tyydyin siihen, että toinen nauloista törröttää L:n muotoisena seinästä, ja toinen on jotenkuten seinän sisässä.

Mutta siinä se on! Jos teepussit lisääntyvät vieläkin yhtä raivokkaasti, harkitsen toisen samanlaisen naulaamista joko nykyisen ylä- tai alapuolelle.


En ole tainnut tarkemmin kertoa mun uusista silmälaseista? Olen nimittäin ihan rakastunut niihin. Monet minut tuntevat tietävät, että olen melko vastahakoinen silmälasipää, unohtelen niitä usein kotiin, ja inhoan pitää niitä. Kaikki entiset lasini ovat olleet sellaiset pakolliset pahat, jotka naamalla itsetunto laskee ja tunnen oloni rupsahtaneeksi. Mutta nämä ihanat kaunokaiset ovat mullistaneet suhteeni silmälaseihin.

Nämä ovat ainoat lasit, joista olen ikinä tykännyt itselläni. Mielestäni nämä kuvastavat persoonallisuuttani täydellisesti, ja nämä laitan ilolla päähän ulos lähtiessä, sillä nämä ovat kuin asuste, viimeinen silaus.


Niissä on toki huonot puolensa. Ne ovat muovisankaiset ja heppoisen tuntuiset, lisäksi niissä ei ole heijastuksenestoa eikä muutakaan pinnotetta, joten ne likaantuvat ja heijastelevat helposti. Tilasin nämä sellaisesta nettikaupasta kuin favoptic. Sieltä voi tilata kotiin ilmaiseksi lainaan testerikehyksiä, ja jos löytyy sopivat, niin sitten voi tilata juuri sellaiset lasit omilla vahvuuksillaan. (Tämä ei muuten ole sponsoroitu mainos. Halusin vain kertoa, kun moni on kysellyt)

 Ja mitä enemmän olen pitänyt laseja päässä, sitä enemmän minulle valkenee, että oikeastaan ilman niitä... Olen sokea kuin myyrä.


Translation:

One day I figured that I'd have to make a place for my ever growing collection of Ounce teas. I made this cute "laundry line" styled solution; hemp thread and clothespins! I think it looks just great. When I was looking for the wire, I didn't find any from the most obvious places like decorating stores. At one store, I asked for "hemp wire" and the salesperson looked at me with a horrified look on her face and said hastily "No!, we don't have anything like that here!" I think she thought I wanted drugs idk? 

Well, at last, I found some from a regular grocery store when I had already given up hope. :D

Have I told you about my new glasses? I absolutely adore them. Usually I'm the worst at wearing my glasses, I always forget them or "forget them". But these babes, these are different. They totally suit my personality, and I treat them more like an quirky accessory than an necessary evil. 

They are from a website called favoptic, it's a place where you can lend tester frames and if you like them, you just send your prescription and they'll make you glasses with the frames you liked. (this post is not sponsored btw, just wanted to tell you this info)

And the more I use my new lovely glasses... The more I realize, that without them I'm as blind as a mole!

9 kommenttia:

  1. Onpa tutunnäköset lasit! Entiset rillini oli samanmalliset, paitsi ilman noita reunakoristeita. :) Itelle ne oli kylläkin aina vähä liian isot, mut tykkäsin niistä kuitenkin jonkin aikaa. Miekin oon pohjimmiltani tollanen "vastahakonen silmälasipää", ja piilarit on tuntunu sopivan aina laseja paremmin. Tai ehkä en vaan oo vielä löytäny sitä täydellistä silmälasimallii. Mut kiva kuulla, että sie oot! Kiva on myös toi teepakettinarusysteemin idea. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii aijaa! :> Oliko sullakin tuolta favopticilta? Itse en löytänyt sieltä "blingittömiä" malleja, ehkä ne on sitten poistuneet valikoimasta.

      Mulle piilarit ei taas sovi, koska a) olen atoopikko ja hieron silmiäni usein ja ne ärtyvät helposti
      b)luulen, että mulla on liikaa hajataittoa piilareihin? tästä en ole varma ja c) ne tulee niin kalliiksiiii *vinkuvonku* :D

      Poista
    2. Joo, sieltä oli siis ihan toi sama malli mut ilman blingejä. :) Siitä tosiaan on jo jokunen vuosi, joten on ihan hyvin voinu poistuu valikoimista.

      Poista
  2. ohh uudet lasit on tosi mageet.

    itse olen ollut rillipää kymmenen vuotiaasta (eli 22vuotta), enkä näe yhtään mitään kuin suttua ilman laseja. ensimmäiset melkein 10v mulla oli semmosia ankeita ohutmetallisankaisia laseja, joista en esteettisesti pitänyt mutta kun häpesin rillipäisyyttä mie valitsin mahdollisimman muka huomaamattomat lasit. kunnes sitten täysi-ikäisenä vihdoin uskalsin ja valitsin lasit joissa oli paksut muovisangat. salaa halusin samanlaiset kuin andy warholilla tai pulpin jarvis cockerilla mutta en ihan vielä uskaltanut. seuraavat olikin ihan aidot jarvis tyyliset paksut muovisankaiset NHS lasit. ne oli jopa miesten hyllystä ja ne oli parhaat. ne korvasin vasta juuri pari kuukautta sitten vähän kissansilmäisillä laseilla saman kaupan naisten hyllyltä. olen tullut siihen tulokseen että mun lasit on mun kaikista tärkein asuste (ei sen puoleen ne on AINA päällä) joten haluan että ne on isot ja törkeet = kuten minä ;)

    woah, anteeksi tuli kirjoitettua ihme essee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei hei, esseet hyviä! ;) Joo, mullakin oli aluksi toi sama "jotkut mahdollisimman ohuet ja piilevät", mutta eihän se oo hyvä että joutuu häpeilemään ja piilottelemaan. Hyvä että oot löytänyt ajan kuluessa sen oman tyylin! "isot ja törkeet = kuten minä" on just loistava asenne <3

      Poista
  3. Ihanat kehykset! Mä niiin haluaisin sellaset kunnon fiftarityyliset cat eye -kehykset, mutta en vaan mistään löydä just täsmälleen oikeanlaisia... Mulla ei ole mitenkään hirveän huono näkö (toinen silmä -1 ja toinen muistaakseni -0.25), mutta en vaan jotenkin tunne olevani oma itseni ilman silmälaseja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitooos n_n Mullakin oli etsinnässä nimenomaan sellaiset överififtarit, mutta nuo olivat lähimpänä sitä visiota... Ainakin suosimassani hintaluokassa :D Tietysti voisihan sitä etsiä käsiinsä jotkut 400 euron vintagekehykset ja syödä makaronia koko loppuvuoden, mutta tuurillani vain istuisin niiden päälle tai jotain yhtä typerää. Yhdet kehykset on jo koira pureskellut muussiksi aikanaan. :D

      Poista
  4. Ihana idea tuo "teepyykkinaru" :3 On kyllä niin tyypillistä, että joutuu jonkin tuollaisen tarvikkeen takia juoksemaan jokaisen kaupan läpi ja menettämään toivonsa ennen kuin se sitten löytyy. Lisäksi minusta tuntuu, että noin käy yleensä juuri niiden "no tätä nyt kai löytää kaikkialta" -tuotteiden kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww kiitos! Niin minustakin! :3 Ja joo... Nimenomaan sellaisella "no oonhan mä nähnyt hamppunarua vaikka missä"-asenteella mäkin olin liikkeellä. Sitten sitä ei vaan ollut missään ja odotukset laski kuin lehmän häntä.

      Poista