syyskuuta 24, 2012

Matkapäiväkirja, osa 3: Vessaraivoa ja pikkukyliä

 Päivä 4, 7.9.2012

Oikeesti. Kenen mahti-idea on ollut pistää vessaan ikkuna? Ja vielä asettaa se ikkunallinen vessa terassin/verannan viereen? Mä oon niin awkward vessassakävijä et saan hermoromahduksen ja jonkun (r)aivoveritulpan kohta. Mä ainakin nään ne tosi hyvin siitä ikkunasta kun ne istuu terassilla, miksei ne näkis mua? Ja se on viel yleensä vähän auki se ikkuna niin että kaikki ihanat vessaäänet kantautuu ihan varmasti siihen terassille. Pikkuinen läpinäkyvä pitsiharsoverho vaan roikkuu siinä "näköesteenä".

:D Ärsyttää tehä jostain vessassakäynnistä niin suuri numero mut tää on mulle iso juttu, joka kerta kun tulee pissahätä niin tuskastun kun pitää mennä tohon vessaan. Ujostuttaa.
Demonstraatio vessan ikkunan nerokkaasta lokaatiosta

Joel (Nicon pikkuveli) on niin söpö. Eilen se sano mulle ja Nicolle et "voi ku te olisitte aina yhdessä". Sit ku me sanottiin et eiköhän me olla ni se sanoi iloisena: "Jee! Mun toive toteutui!" ja sit heti perään et "mä toivon kans Turtles-peliä..." Se toive ei kyllä tainnut toteutua. :D Joel myös kertoi, että kun sen sisko on surullinen, niin se lohduttaa sitä ja kerran se teki sille lohdutukseksi voileivän jossa oli ketsupista silmät, majoneesista hiukset, sinapista suu ja juustoa alla. Niin söpöä. Mun sydän tais vähän sulaa kun se kertoi ton.

Muita Joelin kultaisia höpötyksiä:

- (joutsenista)"Ooow, ankanpentusia!"
- "Kakkaaks kärpäset koskaan?"
- "Onks toi pöytä tehty kalasta?"("...No mä vaan luulin ku siin oli tommosii kalanreikii")
- "Jos joku riehuu koulussa, niin se on semmonen... hadehode!"

Aina välillä sitä joutuu ajattelemaan, että mitähän tuon ikäisten lasten päässä liikkuu, aika korkealentoisia juttuja muistan itsekin pohtineeni!

Söpöt veljekset, ihan toistensa näköiset. Kuvannut Taina

Aamupala verannalla, hassuja lintuääniä. Käki kukkuu ja joku lintu rääkyy kuin vuohi. Lieviä kännykkä-vierotusoireita, mutta tavallaan tosi vapauttavaa vaan olla ilman sellaista sosiaalimediaverhoa.
Perus saksankielimokat, kutsuin perheen kultakalaa "liian pieneksi" kun piti sanoa vain, että niin pieni. En jaksanut hermostua, kerroin vaan Tainalle ja muille kömmähdyksestäni nauraen. Ei voi virheiltä välttyä jos haluaa opetella puhumaan. Ei ne itävaltalaiset varmaan edes huomannut koko mokaa.

Turisti kameransa kanssa

(Ilta): Oltiin tänään kävelyllä Nicon isän Leon kotikylässä. Nähtiin kaikkea kivaa. Juotiin paikallisessa ravintolassa spritzerit (valkoviiniä+kivennäisvettä). Käveltiin tosi paljon, nyt on jalat ihan kipeet ja tosi sellainen tyytyväisen väsynyt olo. Poimittiin pähkinöitä puusta, nähtiin (LISÄÄ) Nicon sukulaisia, Leon vanhoja kotikulmia ja paljon jätskin värisiä ihania taloja. Liu'uin sellaisessa tarzankeinussa, se oli kivaa pitkästä aikaa.

 Kävelyä luonnossa, Veljekset Riedenthalista: Leo & Ernst


Siis... Levitoiva vauva? :D Oli pakko hieraista silmiä ja ottaa kuva, kun oli niin hämmentävä patsas. Ulrichskirchen.

Väijy
 Kävelyn jälkeen pulahdettiin uimaan ja uitiin aika kauan. Aivan järkyttävän kuuma. Mä olen jo palanut naamasta, posket punottaa kilpaa mun tukan kanssa.

 Nähtiin tämmösiä elukoita kävelymatkalla :3 Söpösöpösöpöjä. Vuohien silmät on niin hämmentäviä, kun pupillit menee tolleen "väärinpäin".

TÄÄ ei taas ollut niin söpö. HYI =)%"!"?#@ miten iso ampiainen?!? Arvoin aika kauan, uskallanko mennä lähelle ottamaan kuvaa, lopulta totesin että no se on kuollut, kyl mä pystyn tähän. Arvatkaa alkoiko se kitumaan ja pörisemään just kun olin tunkenut itseni linsseineni tohon parin sentin päähän?! AAAAAAAAAA. Teki pahaa photoshopatakin tota kuvaa, kun pelkäsin koko ajan että toi pörriäinen alkaa taas riehumaan.



Translation:

This is the fourth day of our trip to Austria. We went for a walk to see Riedenthal, the place where Nico's father was born. It's so warm in here, you can't manage without a swim or too in the pool. We saw goats and ate nuts straight out of trees. Then we went to drink spritzers in the local restaurant. We have met a _lot_ of Nico's relatives. 

The toilet is strange, it has a window that points straight to the porch, where everyone usually sits! I'm feeling very shy and frustrated about it, it's embarassing. Even though there is a curtain there, it's more like a see through veil. I don't like people to see me while in bathroom!

4 kommenttia:

  1. Toi levitoiva vauva patsas oli kyl aika loisto xDDD Ja hyi ei kuvia ampiaisista!! Yäääk :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeeeeks! :D Olis varmaan pitänyt laittaa joku varoitus. Mä nyt oon tällanen kiusaaja ja jätän ton kuvan tohon kaikkien kauhisteltavaksi. >:D
      Mua naurattaa ton patsaan naamakin! Se on tommonen... muhkurainen ja kummallinen. :D

      Poista
  2. Joel on kyllä yks ihanimmista lapsista joita oon tavannu. <3 Naureskelin ittekseni ku mietin sitä höpisemässä noita juttuja. Toi vessahomma kuulostaa hirveeltä. Ite oon kanssa melko pissaongelmainen välillä jos ei voi keskittyä tai on joku tollanen vessa. Raumalla on kans pitsihärpäkkeellä ja ISOLLA ikkunalla varustettu kahvilavessa. :D En ymmärrä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awwww :3 Se varmaan ujostuis jos kuulis näin paljon kehuja. Joo mäki kyllä hekottelin matkan aikana monesti itsekseni sen jutuille...
      Ehkä toi vessan ikkuna-juttu on jonkun sairaan sisustusssuunnittelijan aivopieru. En tiiä. Tai sit toisille se ei oo vaan niin iso ongelma. Jaa-a :D

      Poista