huhtikuuta 12, 2012

Vaatteiden splatter-valkaisu kloriitilla


Voi että kun bloggerin tää muotoilu on vaikeaa. Noi kuvat pomppii minne sattuu ja kaikki kusee. Okei, no yritetään kestää. Eli siis onkin pitkään pitänyt esitellä mun splatter-valkaistu paita (siis ei tuo batman-paita) ja hame. Hame on valkaisun jälkeen pesty pyykkikoneessa violetin ja punaisen tekstiilivärin sekoituksella. Paita jäi tuon väriseksi. Käytin "sapluunana" sellaista pitsinauhaa; asettelin sen vain paidan päälle ja suihkutin sumutepullolla kloriittia päälle.

Hame on tehty myös kloriittia sumuttamalla. Innostuin noiden onnistumisesta niin paljon, että ehdottomasti aion tehdä jatkossa lisää tällaisia! Olen ihan tajuttoman tykästynyt tuollaiseen tahraiseen ja splattermaiseen jälkeen. Ideat vain vilisevät päässä, mutta eivät ihan jaksa tulla ulos asti. Johtunee fyysisestä väsymyksestä.


Olen aloittanut työharjoittelun kahvilassa, ja kolmen päivän jälkeen voin todeta, että se on fyysisesti tosi rankkaa työtä. Joka päivä kotiin tullessa oon tyyliin repinyt vaatteet päältäni ja rojahtanut sänkyyn. Jalat on kipeät, selkä on kipeä, hartiat on kipeät, ranteet on kipeät, niska on kipeä. And the list goes on. Eipä uskoisi että kahvilatyöskentely ottaa niin koville.

Tästä voinemme rakentaa löyhän aasinsillan kivuista lääkkeisiin, ja lääkkeistä lääkelaatikkoon:


First aid box on ostettu sisustusliike Day:stä (liikaa ihania sisustuskrääsäjuttuja siellä, I tell you!) ja kiinnitin siihen itse pitsinauhan kuumaliimalla. Siitä tuli heti paljon tyttömäisempi ja DIY:mpi. Tuolta kelpaa kaivaa troppia.

Translation:

Here are my bleached shirt and skirt! The skirt has also been tinted with red and purple fabric color, but the shirt was like that after bleaching. I just sprayed chlorine bleach with a spray bottle, and used some lace to get the pattern to the shirt. It was so fun making these, I decided that I'm definitely going to make more of them. I'm just very tired and sore from work. Who would've believed that working in a cafe would be so hard. My feet hurt, my neck hurts, my back hurts, my wrists hurt... And the list goes on.


But luckily, I have made this great first aid box to keep my meds in. Well, I haven't actually made the box itself, it's from deco shop Day, but I totally DIY:d it with lace! Now it's all girly.

13 kommenttia:

  1. paljon maksoit tosta lääkelaatikosta? :) day on niin kallis...

    -repsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kallis paikka kyllä ,_, Mutta toi lääkelaatikko maksoi muistaakseni... Mmmm... Alle 15 euroa? En muista tarkkaa summaa.

      Poista
  2. OMG!!!! mun on pakko kokeilla tota splatter värjäystä!! Ja mä kun luulin että olin tuhonnut pari paitaa kun niihin on roiskunut klooria xDDD niihin ei ole vain roiskunut tarpeeksi!! xDD You are a genius!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, yks klooritippa on ruma mut sit ku sitä alkaa pärskimään oikein kunnolla niin voilà! :3

      Poista
  3. WOW! Pakko koittaa todellakin tota värjäystä! Niin mageen näkösiä tuli noista sun vaatteista!!!!! :O

    VastaaPoista
  4. Voi miten ihastuttavia asukokonaisuuksia! Ja hyvä luoja että tuo hame on onnistunut! ...vai sanoinko mä tän jo silloin kun näin noi livenä? Milloin se oli? Missä mun aivot on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En muista sanoitko... Mut kiitos uudestaan! n_n Sun aivot on varmaan täällä, mun jääkaapissa on epämääräinen mysteeripurkki jossa on sellanen nyrkin kokonen vihreä juttu. Epäilen et se on ne.

      Poista
  5. Wauu näytät niin upealta varsinkin tossa kuvassa missä sulla on noi minishortsit. Haluun samanlaisen vartalon ku sullaaaaaaaaaaa! (Ja vaikka kaiken muunkin!)

    Katoin eka et sulla on kädessä kirves-tatuointi, mut se olikin tän blogin merkki tossa kuvassa :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kriiiii! Kiitos kiitos n_n Munkin mielestä se on tosi onnistunut kuva ja näyttää mun vartalon hyvänä!
      Haha, en mä kyl ottais ikinä varmaan tatuointia tohon käteen, kun se on niin näkyvä. Mut kirvestatuointi niinku muuten ei olis mikään maailman paskin idea :D

      Poista
  6. Tuo hame on upea värjäyksen jälkeen!:) Ihanan sävyn oot saanut molempiin, kivan punertavat kuviot.^^

    VastaaPoista
  7. Mun blogissa on sulle tällanen "Liebester blog" -tunnustus :) http://difficultreflections.blogspot.com/2012/04/liebester-blog.html

    VastaaPoista
  8. uuuh, voit olla mun mentor kloriitin käytössä, mulla on pari vaatetta, mitä haluaisin valkaista!

    VastaaPoista