heinäkuuta 20, 2016

Twenty-seven summers


Täytin eilen 27 vuotta. Sen kunniaksi pyöräiltiin Nicon kanssa rannalle, todettiin vesi liian kylmäksi, lupasin isälle puhelimessa olla "tekemättä rokkistaroja", pelattiin Pokémon Go:ta, leivottiin ruma kakku, taiteiltiin katuliiduilla asfalttiin, valokuvattiin, seikkailtiin, naurettiin yhdessä, itkettiin yhdessä, otettiin aurinkoa ja katsottiin Bob's burgersia.


"Never grow up"-statement ei tietty tarkoita sitä, että en haluaisi kasvaa ihmisenä henkisesti, vaan en halua kadottaa sitä lapsenomaista innostusta pienistä asioista. Joo joo, tämä sama virsi veisattiin viime synttäreinä, muistan. Nyt se on vain erityisen pinnalla juurijulkaistun Pokémon go-pelin myötä.

Olen sen pelin myötä käynyt niin paljon enemmän ulkona kävelyllä ja pyöräilemässä. Olen päässyt ulos asunnostani _joka päivä_, olen nähnyt kavereitani ja bondannut, olen nähnyt upeita auringonlaskuja ja kuutamoita ja tuplasateenkaaren, olen nauranut kuollakseni ja jutellut tuntemattomille. Olen tuntenut olevani turvassa ulkona, ja vihdoinkin elänyt sitä elämää mitä aina toivon kesäisin eläväni. Pyöräillyt kesäyössä ja kaatunut sänkyyn onnellisen puolikuolleena kaikesta ulkoilusta.

Esim. en olisi ikinä kuvitellut hengaavani hyvin mielin sörnäisissä yöllä, mutta siellä vaan taapersin iloisena menemään ja voitin hetkeksi gymin itselleni... vain nähdäkseni siihen kohoavan toisen tiimin värit heti selän käännettyäni :p

Tästä huolimatta olen jo saanut kuulla ilkuntaa "aikuisilta ihmisiltä" osakseni. Esim. kerran istuessani illalla ulkona itsekseni ottelemassa yhden gymin luona, joku tyyppi tuli kertomaan, että mun pitäis lopettaa heti ja tehdä jotain muuta, keksiä jotain parempaa tekemistä. Sanoin sille että miks ihmeessä, tää tekee mut iloseks ja tän takia mä oon ulkoilemassa, on kaunis ilma, mä oon pyöräillyt, kuu paistaa ja elämä hymyilee. Tyyppi vaan pyöritteli päätään ja hoki "eijeijei, jotain muuta, tee jotain muuta". Vielä pois kävellessään kuulin sen hokevan "jotain muuta.... jotain muuta". Mietin että mikähän sen mielestä olisi parempaa tekemistä - ilmeisesti ventovieraiden ihmisten valintojen kritisoiminen yössä.

No mutta en jaksaisi keskittyä siihen negatiivisuuteen niin kovasti. Haluan vain kertoa, että voin n. 100 kertaa paremmin kuin alkukesästä, ja suureksi osaksi se on Pokémon go:n ansiota. Mä en tiedä mitä parempaakaan mä voisin tehdä, kun parantaa itseäni ulkoilemalla kerrankin kun pystyn siihen masennukseltani. Pokemon go on parasta mitä mulle on käynyt pitkään aikaan. :) Toivoisin, että ne jotka ehkä pitävät peliä maailman idiooteimpana keksintönä jne jne. ottaisivat huomioon sen, miten monen masentuneen elämää se on parantanut.

Ja lopuksi tämänhetkinen oma tämänhetkinen pokémontilanteeni. Koska olen niin hitsinvitsin lapsellisen innostunut tästä etten voi olla hehkuttamattakaan omaa taskumonsteritiimiäni. ♥






Translation:

This is a short one, because I just noticed I'm in a hurry! But briefly: I turned 27 yesterday, and we did a bunch of fun stuff with Nico. These photos are from yesterday.

I've been playing Pokémon go, and it has made my life so much more fun. It also helps a great lot with my depression and anxiety. I have been able to go outside everyday and do things that seemed impossible a while ago!

Let's never turn into ADULTS. Those who judge, those who can't do nice things because they´re childish or something. Let's grow as human beings, but let's not lose the inner child.

19 kommenttia:

  1. Paljosti onneja! Ikinä ei saa sitä leikkimielisyyttä tosiaan unohtaa :3

    VastaaPoista
  2. Myöhäiset syntymäpäiväonnittelut! :)
    Tuo Pokémon GO on aivan mahtava peli! Oon niin onnellinen, että jotain niin hienoa on olemassa :D
    Oot näköjään saanut ihan huippuhyviä Pokémoneja napattua, tuosta Nidokingistä vois olla kateellinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa että se on sunkin arkea ilahduttanut! :) Ja kiitos onnitteluista n_n

      Poista
  3. Synttäri onnittelut! Ihania kuvia jälleen!

    VastaaPoista
  4. Onnea hurjasti ^.^

    Jaksaa kyllä itseänikin ihmetyttää miten katkeruus nostaa päätään aina kun pinnalle nousee jokin uusi villitys josta ihmiset nauttivat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Ja älä muuta sano... Huoh :/

      Poista
  5. Myöhäiset synttärionnittelut! <3

    Tää oli niin hyvän mielen postaus,aivan ihanaa!:`)

    VastaaPoista
  6. Tuli tästä sun kirjoituksesta mieleen postaus, johon törmäsin tumblrissa:

    Old People: All you lazy millennials need to get outside! Get some exercise and fresh air!
    Pokemon Go: *Happens*
    Old People: No, not like that

    Elämänhän pitäisi tunnetusti olla pelkkää tylsyyttä ja kärsimystä! Mistään ei saa nauttia, eikä ainakaan silloin, jos siihen liittyy jotenkin teknologia! Ughhh. Lapsenmielisyys on parasta mitä tiedän ja en ymmärrä, miks se pelottaa niin monia. Hyvää syntymäpäivää, oot just paras noin ����

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo, ikinä ei oo hyvä :D Kiitos onnitteluista <3

      Poista
  7. Mä oon ihan täynnä ihmisten Pokèmon vihaa. Oon saanut kuulla sitä yläasteelta lähtien, koska en oo koskaan lopettanut itse poksuista tykkäämistä. Kerään kortteja, leluja ja oon pelannut kaikkia pelejä. Aina saa kuulla sitä "minkä ikänen sä oot" paskaa. Miksi ihmiset mollaa toisten onnea? Miksi pitää lytätä vaan koska ei samaistu ja pääse mukaan leikkiin? Ajattelin poistaa pari face kaveria jo asian takia. Huoh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon :( En todellakaan ymmärrä, ei se ole keltään pois. Mutta ihmiset tykkää tuntea ylemmyydentunnetta ja kaikki "uudet" jutut on aina oivia ylemmyyslypsykohteita kun voi olla niin uniikki intellektuelli että voi kritisoida muiden hauskanpitoa jääräpäisesti osallistumatta tai edes yrittämättä ymmärtää. :p

      Poista
  8. Äh sori MITÄ MUN PITI SANOA OLI ETTÄ HYVÄÄ SYNTTÄRIÄÄÄÄ!!! Kuvat on kivoja ja sä oot kiva ja mä oon tyytyväinen sun puolesta. ME YHDESSÄ VOITETAAN! POKÈMON!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos toinen kiva siellä! United we catch 'em all! :>>

      Poista
  9. Hyvä tiimi! Mul on vaan seittemän Hypnoo ja viis Jynxii, sen siitä saa ku asuu sairaalan vieressä :,D

    Ja hei iltalehtihän ehdotti että pokemon go:n sijaan voi vaikka KERÄILLÄ KIVIÄ!!!! Nyt keräilemään kiviä siitä kaikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah se artikkeli oli niin säälittävä. Hauskaa tässä on se, että mä keräilen kiviä muutenkin. :D Niin ja ne muut kohdat; Puutarhassa puuhailisin mielelläni (mutta tyydyn kastelemaan yhtä rupusta saintpauliaani), etsin aarteita (mulla on ihana kiiltävä vaaleanpunainen rasia johon niitä kerään!), puhallan saippuakuplia, luen, kirjoitan päiväkirjaa, kokkaan ja leivon. SILTI jää aikaa Pokémonin pelaamiselle! Itseasiassa pelaaminen edistää monia noita juttuja, koska oon löytänyt pokemonreissulla kauniita kiviä ja jänniä aarteita.

      Ps. täällä Arabiassakin on ihme Drowzee-invaasio, vaikkei tässä mitään sairaalaa ihan hollilla kai ole??

      Poista
  10. Myöhäiset synttärionnittelut!

    Pokemon Go on parasta mitä on tapahtunut koko kesänä! Mikäs sen kivempaa kuin viilettää hämärtyvässä illassa pokemonien perässä. Harmi vaan ettei pokemoneja voi usuttaa tollaisten pöhköpäiden kimppuun keiden mielestä se on ajanhukkaa.. >:D

    Kommentoin tähän vielä edellistä postausta: glittertukka oli upea! Voisit tulla Turku Prideen häikäisemään kaikki samanlaisessa lookissa. ;D

    VastaaPoista