tammikuuta 12, 2013

Barista

Onpas ollut työntäyteistä elämää viime viikot. On tehnyt mieli kirjoittaa blogia ja kuvata jotain, mutta ei ole oikein ehtinyt. Tänään oli onneksi hiljaisempi päivä töissä, joten ehdin harjoitella cappuccinojen pinnalle erilaisia latte art-kuvioita (ja jopa kuvata niitä):

Kokeilin kahden kannun kaatotekniikkaa. Tää oli mun päivän eka latte art, olin vähän ruosteessa, siitä tuli vähän tommonen ysärimutanttiperhonen tai joku...

Sitten tein vähän hienomman, tollasen pupun. Hiontaa ja hienosäätöä olisi tämäkin kaivannut. Mutta ihan söpö siitä tuli!

Sitten mun ylpeyden aihe! Hihiii, pääkallo ja luu! :D Tästä minulla on monta variaatiota päässä, en malta odottaa että pääsen taas kahvakoneen ääreen huljuttelemaan kuvioita!

Erityiskuvio erityiselle pojalle, Nico tuli käymään ja sai tilaamaansa cappuccinoon yllärikuvion

Kaikenkaikkiaan oon vielä ihan lastenkengissä (ja tosi itsekriittinen) koko hommassa mutta pikkuhiljaa opettelen tekemään kaikkia super-mega-siistejä kuvioita.


 Translation:

I've been working my ass off lately. Today it was a slow day at work, so I got to photograph my latte art! I made some mutant butterfly that I'm not really proud of, and a bunny that I'm a little bit proud of, and a skull that I really really like! Also my boyfriend got a surprise pacman on his cappuccino.

6 kommenttia:

  1. Vähänkö hienoja noi kuviot, etenkin toi pupu on ihana n__n

    Ja Meeri niin reippaana siellä töissä! Hassua, just tänään mietin tota sun työpaikkaa ja pohdin että pitääköhän siellä pitää hiukset kiinni ja millainen sun työlook on. Luit mun ajatukset ja sain vastauksen kysymyksiini tuosta kuvasta! :D Hihi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Hihi, aijaa! No nyt tiedät! :> Oon ennen töihinmenoa ollut aina kauheesti ponnareita vastaan ku en tykkää miltä ne saa mut näyttämään, mutta tuolla on huomannut et se on vähän pakko ku muuten ne hiukset roikkuu koko ajan naamalla ja kutittaa poskia... :c

      Poista
  2. Jätin sinulle tunnustuksen blogiini :)

    http://graveyardgrotesque.blogspot.fi/2013/01/blogitunnustus.html

    VastaaPoista
  3. Ootko siis ruohiksessa taas? Se on ollu mun ja rikoskumppanini kantapaikka vuosia koska se on puolvälissä meidän kämpiltä :D Ehkä joskus osutaan paikalle kun oot siellä ja joudut tekemään mulle pääkallon! >:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaihtelevasti näiden kahen paikan välillä, aika tasasesti :) Nää on tehty Aleksilla, koska siellä oli tosi hiljanen päivä yks kerta.
      Nyt mulla on kauheet paineet, koska mun tollaset erikoisemmat latte artit onnistuu ehkä yhdellä kerralla kolmesta :D

      Poista